צמיגים הם אחד הדברים החשובים ביותר ברכב, הם הקשר היחיד שלכם עם הכביש, הם מאפשרים את האחיזה היציבה על הכביש, את הבלימה הבטוחה (יחד עם הבלמים כמובן), משפיעים מאוד על החיסכון בדלק ובכלל מבטיחים לכם נסיעה בטוחה ברכבכם. לכן, חשוב מאוד לבצע בדיקה ותחזוקה קבועה של צמיגי הרכב.

 

נעבור על כמה דברים הקשורים בצמיגים ויעזרו לכם לבדוק, האם הצמיג תקין, מתי הזמן להחליפו, כיצד לבדוק צמיגים חדשים בעת הרכישה ועוד.

 

איך לבדוק אם הצמיג שחוק?


כל הצמיגים נשחקים ומתבלים בסופו של דבר. הדבר החשוב ביותר הוא לקבוע מהר ככל שניתן, אם הצמיגים שלך בטוחים לנסיעה, אם יש צורך בתיקון או שיש להחליפם.

האם הצמיג שלך בלוי?... שחיקה מוגברת, ניתן לזהות על כתף הצמיג והסוליה.

אם הסימנים שהוטבעו נעלמים אט-אט ועומק החריצים קטן, סימן שהצמיג יהיה מסוכן מאד על כביש רטוב כי לא יצליח לנקז את המים העומדים, ויעילותו בכביש יבש תהיה אף היא מוטלת בספק. הגיע הזמן להחליף!

גם אם שני סימנים אלה - שחיקת דפנות או סוליה - לא נמצאים, זה לא אומר שהצמיג תקין. יובש צמיג, שמאפיין בדרך כלל צמיגים ישנים יחסית (בני שלוש שנים ויותר), מוריד משמעותית את אחיזת הכביש. בשל כך, עלולה להתרחש תאונה, כתוצאה ממרחק בלימה גדול מדי, האצה לכיוון לא רצוי, חוסר יכולת להפנות את הרכב ועוד.

 

רכשתי צמיגים חדשים - האם להתקין אותם מקדימה או מאחורה?

אם אתה צריך לרכוש רק שני צמיגים חדשים, התעקש שהם יותקנו בסרן האחורי ברכבך. לצמיגים חדשים אחיזה טובה יותר בכביש, וכששני הצמיגים החדשים מותקנים מאחורה, הם יעזרו להקטין את הפוטנציאל של הרכב "לזרוק" את חלקו האחורי או להיכנס למצב של החלקה בתנאי רטיבות.

כיצד עלי לתחזק את הצמיגים שלי?

תחזוקת צמיג תקינה ונאותה הינה הכרחית לביצועי הרכב ולביטחון הנהיגה.

בדיקת לחץ אוויר: אין ספק, כי פעולת התחזוקה המונעת הטובה ביותר לצמיג היא בדיקה קפדנית של לחץ האוויר אחת לשבועיים. תופתעו לגלות, עד כמה פעולה כל-כך פשוטה ולחלוטין ללא עלויות, מאריכה את חיי הצמיג.

בדיקה ויזואלית: באפשרותך למנוע נזק מיותר, על ידי הכרת הצמיגים שלך. כשאתה נכנס ויוצא מהרכב, תן מבט קצר בצמיגים, הכרת הצמיגים תקל עליך בזיהוי בעיות.

הקשב לצמיגים שלך: כשאתה מבצע פנייה במהירויות רגילות, האם נשמע קול חריקה? אם כן, חסר אוויר בצמיג אחד או יותר. בנוסף, שים לב לתחושה ברכב, כאשר אתה מסובב את ההגה. שינויים עשויים להתרחש, כתוצאה מבעיות צמיגים.

מהי החשיבות של שמירת לחץ ניפוח תקין של הצמיגים? ניפוח שגוי הינו גורם נפוץ מאד לשחיקת הצמיגים. הצמיגים מאבדים לחץ עם הזמן, מה שגורם ללחץ נמוך,לשחיקה מוקדמת ולא סדירה של הסוליה ולצריכת דלק מוגברת. בנוסף, הצמיגים לא יכולים להגיע לביצועים המיטביים ללא לחץ אוויר תקין.

כיצד יודעים בן כמה הצמיג? כמו כל הנתונים החשובים, גם גיל הצמיג מוטבע בדפנות.

הוא מגיע בדמות מספר ארבע-ספרתי, כששתי הספרות הראשונות מציגות את השבוע בשנה, והשתיים הנוספות את שנת הייצור. למשל, צמיג שהמספר המוטבע עליו הוא 3413, יוצר בשבוע ה-34 של שנת 2013.    

שימו לב, כי על החשבונית שתקבלו, חובה לציין את גילו המדויק של הצמיג. בכל מקרה, בדקו את הטבעת המספר על הצמיג לפני שתרכשו אותו והקפידו כי גילו שנה לכל היותר!

 

יש לכם שאלות נוספות? לא בטוחים כיצד לבדוק את הרכב... מזמינים אתכם לפנות אלינו ונשמח לעזור

 


 

 

14056978_m