החורף מתקרב, אך האם המכונית שלכם מוכנה לקראתו?

בכל מקרה, אנו מזכירים כי בדיקת הרכב לפני החורף הינה הכרחית. היכנסו למוסך - הבדיקה חינם!

לנוחותיכם רשימה של פריטים לביקורת:

בלמים תקינים הם כמובן חובה בכל רכב, אך לרובכם כנהגים מן השורה, אין את היכולת לדעת מה מצבם. זה הזמן להיכנס אלינו ולבצע בדיקה של הבלמים. במידה ויש צורך, נחליף את חלקי הבלמים הנדרשים - על פי המלצתנו. נצא לסיבוב ונבדוק את תקינות מערכת ה : ABS-מערכת שאינה תקינה, עלולה להוביל לאובדן שליטה, בעת בלימת חירום.

 

חשיבות הצמיגים לבטיחות הנסיעה, מקבלת בחורף משמעות כפולה ומכופלת. בכביש רטוב, פוחתת אחיזת הצמיג באופן משמעותי, וההבדלים בכושר האחיזה בין צמיג תקין לצמיג שחוק עשויים להיות תהומיים. תפקידם של החריצים, שעל סוליית הצמיג הוא לנקז את המים אל מחוץ לשטח המגע עם הכביש. לכן, הקפידו שעומק החריצים הוא בטווח התקין. מלבד עומק החריצים, בדקו היטב כי הצמיג אינו יבש – שאינו משופשף בצדדיו (דבר המעיד על צורך בכיוון פרונט), מה שמשפיע גם הוא על כושר האחיזה באספלט. במידה ועולה, כי הצמיג אינו תקין, יש להחליפו באופן מיידי!

על פי החוק, בחורף חובה להדליק את אורות הרכב גם ביום, והסיבה לכך ברורה – לראות, ובעיקר להיראות. מזג האוויר בחורף גורם לראות לקויה, לכן חשוב שיבחינו ברכב שלכם גם בערפל, בגשם שוטף או בשעות הדמדומים. ודאו כי מערכת התאורה ברכב שלכם תקינה ואף נורה אינה שרופה - הן מלפנים והן מאחור. בנוסף, בדקו את עכירות הפנסים- אשר גורמת להגבלת התאורה בלילה.

המצבר הוא מקור החיים של רבות ממערכות הרכב, ובחורף אספקה תקינה שלו חיונית עוד יותר לפעולה תקינה של המכונית, נוכח העומס הגבוה על המערכות השונות. בטיפול "הכן רכבך לחורף", נבדוק שהמצבר תקין, על מנת שלא יתפוס אתכם כשאינכם מוכנים. אם גיל המצבר של מכוניתכם גבוה משלוש שנים או שכושר ההתנעה שלו פחת לאחרונה - אל תהססו להחליף אותו.

נוזלים שחשוב לנו לבדוק לקראת החורף: שמן מנוע שישמור על אורך חיי המנוע וימנע תקלות במזג אוויר חורפי ובנוסף – נוזל נגד קיפאון, "אנטי-פריז" שתפקידו לשמור על פעולת המנוע בטמפרטורה תקינה. בנוזל זה ישנו תוסף המונע את קפיאתו בימים קרים – דבר העלול לגרום לנזק בלתי הפיך למנוע.

למגבים בחורף חשיבות גבוהה; כל נהג יודע להעריך מגב שפועל כהלכה. בנוסף, נדגיש שמגבים שמורחים את המים במקום להסיט אותם הצידה, יוצרים סכנה ברורה. המגבים העשויים גומי או סיליקון, נפגמים במהלך הקיץ הלוהט וכתוצאה מכך המגב לא ימלא את תפקידו כראויבמקום לפנות את המים או הבוץ מהשמשה - הוא ימרח אותם ויפחית עוד יותר את הראות שלכם. אם נוצרים פסים של מים או "כתמים" אחרי כל ניגוב, סימן שלהב המגב אינו תקין ורצוי מאוד להחליף את המגב כולו.

100 O.K