כולם יודעים שחשוב מאד להכין את הרכב לקראת החורף הקר והגשום, אבל רק מעטים מכירים בחשיבות ההכנה לעונת החום והיובש.

נעבור על כמה דברים שכדאי מאוד לדעת ולבדוק ברכב בתקופת זו ויעזרו לכם לשמור על מכוניתכם בכשירות מלאה ויהפכו אותה לבטוחה יותר בימי הקיץ.

 

גם בקיץ, בדיוק כמו בחורף, חשיבותם של הצמיגים מכרעת בכל מה שקשור לבטיחות הנסיעה. בקיץ מתעוררות בעיות, הנובעות מחום ויובש, אשר עלולות לגרום לפיצוץ הצמיג!

וודאו כי הצמיגים של רכבכם אינם שחוקים, יבשים או סובלים מפגמים אחרים. הקפידו על לחץ אוויר תקין בכל צמיג (קיימת סכנה מוחשית יותר לפיצוץ צמיגים שלחץ האוויר בהם נמוך מהדרוש) - על פי הוראות היצרן. לאחר מילוי האוויר, הקדישו כמה דקות לבחינת הצמיגים מקרוב; צמיג שמופיעים עליו סימני יובש או שחיקה, חובה להחליפו בדחיפות!

 

 

מזגן ברכב שומר על ערנות ורעננות הנהג בקיץ. בחודשים הקרובים, סביר להניח שהמזגן יהיה כבוי לעיתים רחוקות בלבד. הקדימו אם כן, בדקו ונקו את פתחי האוורור מלכלוך שהצטבר. וחשוב כמובן לא פחות, בדקו את מערכת המיזוג. הפעילו אותה לזמן מה, ובמידה ועוצמת הקור אינה משכנעת צרו עימנו קשר להתייעצות. 

מערכת החשמל בקיץ נתונה תחת עומס רב, כיוון שעליה לספק את דרישות המזגן והמאווררים של הרדיאטור. בדקו את מצב המצבר במכוניתכם – אם גילו מתקדם והוא מראה סימני היחלשות, החליפו אותו כבר עכשיו והקדימו תרופה למכה.

השרב מגדיל את העומס על מערכת הקירור של המנוע. כדי לא להגיע למצב שבו המנוע מתחמם, בדקו באופן קבוע את מפלס נוזל הקירור וכי צינורות הגומי שבמנוע אינם סדוקים.

במהלך הנסיעה, הקפידו להביט במד החום של המנוע; במקרה שהוא עולה במהירות לכיוון הקו האדום, עצרו את הרכב מיד בצד הדרך ודוממו את המנוע, אל תמשיכו בנסיעה. אם הבעיה חוזרת- גשו אלינו לבדיקה.

בכל מקרה תמיד מומלץ לשמור בתא המטען בקבוק נוזל לקירור, למקרה הצורך.

 

 

  • קיץ

    100%